14.1.10

resolusi.kontroversi

jenuh pikir..entri ape nak tulis ne
kontroversi sangat kang.kene ban
tak kontroversi, takde orang nak baca

cebisan idea aku.kalau kau tak suke tak payah nak angguk dan senyum.
jadi biar aku definisikan aku yang ada homophobia.
prejudis ekstrem terhadap golongan kau-tahu-siapa

ke'prejudis'an terhadap golongan yang mahu tukar jantina atau suke kat jantina yang sama telah dikurangkan atas dasar kemanusiaan dan ketidaksempurnaan manusia.
aku yakin.kenkawan yang mane tau.benci aku tahap dewa dulu
pelik juga aku leh kawan ngan mereka dan sikit pon aku tak suro mereka berubah
walau aku tau jeleknya pemikiran itu

mungkin pemikiran aku telah terbuka
bukan aku tak pernah berdebat perihal mereka di peringkat kebangsaan
mungkin juga secara naturalnya aku hanya ada dua pilihan.
betul atau salah dan tiada di antara
pendapat aku sama.bila mereka sudah bertukar.tiada panggilan diantara.
konsep sama.ideologi manipulasi gamaknya

ia mungkin genetik sebab mama aku akan mengeluarkan hujah2 sebab ko kene mengikut kejadian semulajadi kembali dan berhenti berpura-pura akan manusia yang kau bukan

huh.ayat skema taruhan nyawa 7 keturunan
mau aku kene sumpahan abadi

baca dengan minda dan hati yang terbuka
kalau aku bebas menyuarakan isi pale otak aku
ko juga.selama mana aku menjaga perihal bahasa
ko tidak terkecuali.

ko manusia macam aku.tidak sempurna.

kerana aku cuba untuk tidak ade penyakit tuh lagi
aku pikir sume orang sama taraf.dan tahap prejudis tuh akan aku kurangkan lagi
demi sahabat seangkatan.

aku rase aku da jumpe resolusi tahun ne.

No comments:

Post a Comment

Love me.hate me.write me.