28.12.09

imaginasi ilusi

sedang aku pakai baju ala2 bersantai di tepi pantai
berangan nk bermandi manda di laut
gelapkan lagi kulit
keraskan lagi rambut dengan air masin
buat istana pasir
minum tropikal punch kaler biru
dihidangkankan oleh waiter name orlando bloom
senyuman menggoda dier..oh..cair mak
angin sepoi2 bahasa..
dengan topi besar aku baring di atas...ala ape la name dier tuh
yang disangkutkan antara dua pokok kelapa ke hape tuh
mendengar alunan reggae bob marley
makanan di tepi..anggur..cikedis
sume ader

dan tiba-tiba

tuk...jatuh sebiji kelapa atas pale aku
woooooo....berpinar wo....
aku nampak orlando berlari mendapatkan aku
dalam samar2

bila kala aku terbangun dan ternampak sumer orang ade kat keliling
bukan di hospital..oh..selamat
kat kelapa tuh tulis besar2

REALITY

cam babi

pastu yang aku nampak adelah tepung yang menyelubungi aku
member sume gelak sakan
papah aku bangun
dan humban aku dalam laut terus
adui
penangan hari istimewa genap umur
takper
kelapa tuh da pon aku selamatkan buat kari untuk makan malam tadi
amek ko

eh..orlando tadi aner????

4 comments:

  1. ahahah bongek ni. hahahaha xble bla.

    ReplyDelete
  2. perkataan mcm org xde pelajaran.xde keimanan

    ReplyDelete
  3. perkataan ko macam orang takde kreativiti..takder imaginasi...

    ReplyDelete
  4. anonymous,kalau berani reveal urself ar..pelajaran ade kan,iman pon msti mantap..watpe nak malu kan??

    ReplyDelete

Love me.hate me.write me.