10.5.13

Pelan Jalan ke Hati Dia - Episod Memutuskan Keputusan

sambungan episod ke longkang

mamat tuh dengan penuh terkejutnya (as if) memegang lagi stereng hummer beliau.
menutup muka seketika dan kemudian menoleh kearah aku yg sudahpun menoleh ke arah dia
sambil muka bengang daku katakan begini...WTF

muka seraya bersalah terus sahaja Matt peluk haku
terkejut.terkesima.terbau perfume die..oh wangi..eh..tangan sasa
ehh....ehhhh....waaaaaaaaaa....aku tolak dia dan pukul di bahagian sasa tu(saje kan)
die tanya aku -- Are you ok?
ok pale otak kau laaaaaaaaaaaaaaaa....

ok2..jgn marah..nanti kedut

Matt..thats was.. i know..im sorry my dear..are you ok..do you need to go to the hospital?
org ramai dah mengerumuni hummer beliau
semua tanya ok ke tak
si mamat ne buat telenovela dlm keta

im ok Matt (tarik napas lega) die peluk aku lagi..im sorry i wont do that to you again
kau ne da kenapa.aku baru jumpe kau tadi,
ko peluk aku mcm aku sayang ko dah lame

orang ramai masih ramai
tolak die dan cuba untuk keluar
tangan aku kene tarik. u stay. i will go out and get help

kebetulan pulak polis ade. kene soal siasat ngan penuh bergaya dah beliau
2 minit lepas tu gelak2 ngan polis demikian
dah kenapaaaaaa

polis ketuk tingkap dan suruh aku keluar dengan penuh sopan
Cik E..awak saye akan hantar pulang untuk bersiap.
Matt akan ke balai untuk report dan sebagainya

bersiap? bersiap g ane lak encik?
itu urusan awak dan Matt.
hah? terusla die tolak aku ke keta polis.
Matt senyum je tgk aku. I will see you soon dear.

hah..aku da nak berlari ke Matt suh selamatkan aku.
encik polis ne gelak sakan pulop
ape ne... dalam kereta aku senyap
polis layan rock kapak die

sampai je rumah. aku naik ke bilik.
bukak twitter, mencarut ape patut dan baring.
what the hell just happen back there
nyawa nyawa

bunyi lagu house berkumandang. phone aku la ne ye
no tak kenal. angkatla kot nk kene maki.nasib kau la caller

Hi Dear. i will be at your house soon
u dunno my house 
I do.. ne mesti kije encek polis tuh
hmm..what do u want?

pack your things for a week
for what Matt?
you will know soon enough

aku da mula berteka- teki. nk pegi ke tak?
nak terjah je ke sementara aku ne memang adventurous orangnye?
nyawa tadi baru nk melayang.risiko hebat neh

ah shiatness
bunyik hon pulop..die ade kat bawah tu

ah dem...nk ke tak ne??

bersambung......


No comments:

Post a Comment

Love me.hate me.write me.