2.10.12

siri malang haiwan peliharaan besi

selama 2 tahun aku membela beliau.
kejap gemok kejap kurus
kejap berisi.kejap kosong.
kejap kotor.kejap cantek

sehingga pada satu hari hujan lebat turun bukit
haiwan aku secara jujurnye telah mencederakan haiwan lain
yah.haiwan demikian agak parah la.masuk spital dua bulan
bontot ngan muka agak tidak dpt dikenali

haiwan aku hampir nazak.dan terpaksa masuk ambulance
nazak ape.memang pengsan terus.nasib tak mati
oh tuhan..
sebulan terlantar di spital haiwan.kurus poket tuan empunya

itu cerita tahun pertama
ini cerita tahun kedua

seskemanya pemilik haiwan ini mematuhi undang2 peliharaan haiwan besi demikian
ade juga makhluk cetek akal wujud.
dari jauh bising larian haiwan demikian dpt didengari
doa haiwan aku selamat dr mala petaka
oh...tidak berjaya
haiwan aku cedera parah kali ini dengan penuh senyuman genangan air mata diberi
haiwan yg mencederakannya lari lintang pukang melihat tuan empunya naik darah
maka lawatlah haiwan peliharaan ke hospital
doktor yg melawat geleng kepala
ne...agenda setiap tahun ke pe
ohhhhh

kasi panas ini doktor
skang ne wa yg panas.lu makan spanar t kang
ok.tarik napas.
sila tenangkan diri
tidakla haiwan itu selamat hidup di hutan konkrit ne
sedangkan sepandai tupai melompat jatuh ke tanah
ape lagi haiwan yg lari tuh
masuk gaung la gamaknye

sekian.

1 comment:

  1. bela chamelion lagi senang dan enjoy walau ianya tak comel

    ReplyDelete

Love me.hate me.write me.