11.5.12

lorong gelap dan pakcik yang musykil

setting cerita ini di lorong2 gelap disebuah kota yang masih samar-samar
ok..tak gelap..terang..tatkala siang..pebende..


dan di tengah-tengah kota itu terdapat suatu tempat yg mane orang malaysia panggil..pasar lambak
ok la..pasar malam pon boleh..tp kalau siang,..ah sukati aku la nk panggil ape


dari belakang terdengar suara orang menjerit..berlari selaju flash seraya marathon beramai-ramai


masuk ke lorong tadi. ok.  tapi akan ada suatu kuase yg suruh mengikut mereka.
belum sempat kaki ne melangkah. pakcik polis dengan belantan naik beskal berdesup pergi


ko nk g ane tu? tipikal skrip polis melayu ngah dalam scene kejar-mengejar


sempat jugak la belantan tuh jadi mangsa kepala yg sedang berlari
tetap jiwa yang kental..diteruskan juga misi demikian


aku mula heran..jadi aku mengambil langkah untuk shopping kat pasar tuh dulu
kot ader berkenan..tapi hati still meronta nk tau hala tuju selepas scene berlari tersebut


jantung dah berdebar kencang.hasutan setan semakin menjadi-jadi
lantas nek beskal ke lorong ituh


sume dah tak nampak kelibat
ntah ane do mereka ne.


nampak pula seorang sahabat yang mcm dikenali. muke selebet barai.macam tak makan setahun pon ader
aku g la tepuk bahu sahabat ne. terus bukak silat rimau katernye.sambil melatah ala mencarut


weeeeeeeeeeeehhh..ala2 mat ganja.. jom..g tempat lepak aku
aku pandang kiri kanan dan masa da nak masuk ke petang
errrrrr---nk wat pe?? 
ader bisnes la der..


hati yang ingin tahu terus melangkah mengekori rambut rasta mamat neh.
masuk2 je ader byk kotak.kotak pekah? kotak ader isi.kotak tuh berat.
what the heck
lu lepak dulu,..ke lu nk ikut wa naik bukit.
jalan je ah...sambung niat hati aku


naik mendaki bukit adalah sesuatu yang sukar ketika mana paru2 ini sudah pon naik kecut ditelan dek zaman


tetiba ader pulak bunyik kapal terbang..pandang belakang dan itu die..molek jer atas pale aku
dari pemerhatian aku die memuntahkan kotak dengan parachute ala2 misi bantuan somalia dalam discovery channel
musykil kerana negara mase itu aman tenteram


dari atas bukit..nampak pemandangan bukit2 lain
dan ader jer orang atas bukit itu
menunggu parcel itulah kot..ngam2 satu bukit satu parcel
cecah je ke tanah..makaih berat abes..cane nk ngangkut neh
lu pebende...golek kasi bawah sudey
oh.ye albert einstein. kotak ne tak pecah ke
lu ne pebende..sah2 la da buat 50 kali..takkanla wa tak tau..


mengalah dan mahu turun. turun laju.paru2 kembang ke?
sampai di teratak kotak member tersebut, masuk pulak satu pakcik tua
agak aneh perangai. tapi maintain senyum
die kata..ko buat ape kat sini. kawan ko mungkin termasuk dalam satu sindiket
jadah drama pakcik ne buat
aku jawab la balik..yeh?
dengar pulak kawan aku menyanyi dari jauh..die buat signal suh diam..
angkat kening tanda rebel..pastu..
pakcik tuh keluarkan satu mende yang berbunyik...tiit..tit..tit..disyaki bom tangan
dier sampai jer..pakcik tuh pon....die terus....


kejut aku bangun tido..tit,,tit..tit..tuh..bunyik alarm clock
kejadah...bangun dengan kebil laju2..
tengok jam dan mase untuk mandi dan keje
keje....terus dtg penyakit M


menguap dan menyumpah seranah pakcik tadi
malam ne kot ko muncul lagi jadi sequel lak?


.sekian...

2 comments:

  1. kan aku dah kata , ko adalah bidadari gengster.
    mana aksi A.jolie kau???

    kehkehkeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haahahha..aku da try nk tunjuk power..pakcik tu lak keluar kan mende ajaib bunyik tit..tit..tit..

      Delete

Love me.hate me.write me.