25.8.10

ko ni biol!

aku mulakan dengan kalimah bismillah dan doa2 entri ne bukan karangan maki hamun
aku just nak share tips2 untuk mengelak dpd control freak atau dalam bahasa ibunda org yang saiko, shot, biol (aku lebih2 jer ne)..ok fokus..orang yang suka mengongkong sebenarnya.

secara natural mereka ini ada 2 spesis

perlukan kawalan atau suka mengawal

mangkuk sekor yang telah saye kutuk dalam entri yang lepas adalah spesis no 2

untuk lebih memahami, mereka ini suka kalau org buat apa yang dia suka, jagakan kepentingan, imej dan yg penting..suka mengarah
kalau itu tidak dipenuhi...maka, mereka akan stress..tak kisahla mende tuh kecik ke besar
spesis ne tak boleh terima perkataan tidak, bila stress, dorang takleh nak pikir panjang, seboleh-boleh akan suruh orang buat jugak ape yang die nak. stok pendendam kesumat yang dorang ader ne boleh membunuh sekiranya makin dilayan saiko dorang ne

kalau nak mengelak dpd bergaduh atau bertumbuk atau dalam kes aku, nak suruh dier terjun depan train,
ko kene sabar.sabar dan lagi sabar. (aku cpt panas)
ko harus membalas dengan kebaikan (mcm boleh pegi mampos)
ko harus ikut ckp dia, toleransi. yang penting dier puas hati. tak kesah la ko buat keje dia cemaner

oh..aku lupa..orang yg cenggini kuat jeles. takleh tengok orang lebih sikit

so bila sumer orang bekap aku yang baik hati ne, dier seboleh-boleh nak aku kuar dpd opis.
aku nak buat dpd umah. bos aku tak kasi (demmm)

hahhhahaaa..aku gelak jer la dengan segala kutukan yang dier kasi
bukan leh masuk dlm hati, dlm paler jer..(tu pon tahan baper saat)

masuk dalam hati, dier makan sikit2..
die da lah gila..sampai kat kau..lagi gila dibuatnya

ko gelak je la pe bende kutukan orang sebigini
takyah nk layan sangat saiko tuh. orang cenggini takkan puas hati

kesimpulan..orang cenggini..biol!

sekian

2 comments:

  1. ape lagi..tukar kerja laa..hahhaha..

    ReplyDelete
  2. hahahahhahha..nak tukar keje jadi penyelamat dunia...teng--teng--tengg

    ReplyDelete

Love me.hate me.write me.