9.11.09

bilik gelap

aku sampai di sebuah umah
melangkah masuk ke dalam bilik itu
bilik yang gelap
bersawang.berhabuk

cam takder orang duduk
tapi rumah mewah.indah.serba serbi sumer cukup
ne bilik yang disediakan khas unruk hantu ker??
cam hotel kan ader bilik untuk penunggu

ishk..meremang jap bulu roma

sajer jerit..heloooo
bergema..
sah..
tingkap terbuka kecil.suluhan cahaya bulan leh la nampak sikit2.
di atas meja ada satu fail
bukak ar..

cam tak cayer..dekat ke tingkap untuk membaca
kontrak dengan setan.devil.ntah ape namer dier lagi
jual soul untuk kehidupan yang lebih sempurna
untuk maintain umah mewah ner.untuk segala gala yang aku idamkan

f*&k

aku terduduk di kerusi.nama tertera.nama aku.nama setan.ketua industri golongan pertengahan
pen cantik jer duk kat tepi fail
mont blanc lagi
tangan menggeletar.
apa patut aku sain dokumen tuh?
aper patut ku jual soul aku ner?
aper patut aku cerahkan bilik gelap yang berhabuk lagi bersawang ne?

ader 3 kontrak berbeza.setan untuk industri berbeza
risiko yang tinggi dengan pulangan yang lumayan
begitu juga sebaliknya

termenung jap ke luar tingkap
berfikir dengan serius
pejamkan mata..harap bidadari menjumpai aku dan menunjuk jalan keluar dari tempat ner
tapi tak boleh

umah ne umah aku.bilik gelap ner.bilik aku.
mana lagi nak pergi
merenung kertas itu lama2
moga2 dapat power cam cyclope dan membakar kontrak giler tuh

maaf.aku tak bersedia jadi hamba abdi mu lagi

No comments:

Post a Comment

Love me.hate me.write me.