19.8.10

orang kampung memang tak pandai

sudah lapar, sudah malam dan sudah pon dlm perjalanan pulang ke rumah

settle parking, pegila kedai femes kat bawah umah tuh

amek mende yang boleh dimasak ke, makan ke dan ke kaunter pembayaran

sesudah membayar akak cashier tuh terkurang baki lak

kebetulan anak pompuan tokey kedai ader kat situ (umur 8 tahun)

membuat dialog "orang kampung memang tak pandai"

akak cashier terus bulatkan mata dan tanyer "abestu kamu dpd kampung ke tak?"

adek pompuan yang takut kene makan dek akak ne..hanyalah ketawa dan keluar 
mendapatkan mak dier

aku hanya gelengkan kepala dan ckp dak kecik ne leh tahan

da lapar sangat jd aku balik dengan penuh supan
kriokk--kriok--perut aku nyanyi

demm..saba leh..da nak sampai umah da ner..

4 comments:

  1. dem..saya orang kampung..saya tak pandai la..haishhh..

    ReplyDelete
  2. hahahaha..ne de..tuh ayat dak kecik tuh..nsb bek tak kene backhand..hahahah

    ReplyDelete
  3. aku terasa...aku pun kampumg nama je bandar sekincan

    ReplyDelete
  4. hahahhaha..dak kecik tuh ar..bukan aku..heeeeeee

    ReplyDelete

Love me.hate me.write me.